Sain puhelun illalla, mies oli taas kännissä ja uuden naisystävänsä kanssa etelänlomalla. Sukset oli menneet ristiin ja minä tietenkin tulin mieleen. Pyysi niin kauniisti anteeksi sitä, mitä oli tehnyt minulle. Ei ollut tajunnut, että minä olin niin vakavissani. Luuli, että meidän juttu on vain satunnaista seksiä. Mutta aidosti oli pahoillaan, mitä teki, ja oli ymmärtänyt kuinka hieno ihminen minä olen. Kuuntelin juttuja ja tuin parhaani mukaan. Lupasin että saa soitella jos tuntuu että tarvitsee puhekumppania, mutta tapailen silti toista miestä. Puhelut jatkuivat ja päätimme tavata. Tapaamisen jälkeen oli selvää, etten voi enää jatkaa laastarisuhdettani koska tunteeni eivät olleetkaan kuolleet. Luulin saaneeni uuden mahdollisuuden.

Nyt tapailimme pari kuukautta kunnes hänen täytyi saada tehdä tilit selviksi sen kanssa, joka oli ollut välissä. Yksi mieleenpainuvimmista muistoistani on yhteinen veneretki ”autiolle saarelle” toukokuussa 13, jolloin oli niin lämintä, että saattoi aurinkoa ottaa rannalla. Grillaten rannalla.Yö yhdessä veneessä nukkuen. Sinne kuoli yksi puhelin, hyiseen veteen :) Kuitenkin keskellä yötä heräsin kuuntelemaan, kuinka toinen unissaan kutsuu vierasta naista etunimellä. Niin minä siirryin taas sivuun. Syyskesästä sain puhelun että nyt se on loppu, poliisit oli pitänyt pyytää avuksi. Muistan siitä yöstä sen, että puhuimme puhelimessa pitkään, tunteja. Kai hän sai peilata pettymystään ja tunteitaan minun kanssani. Puhelinsuhdetta jatkuikin kotvan aikaa, kai koetin suojella itseäni.

Omat opinnot olivat siinä vaiheessa, etten voinut jatkuvasti hypätä toisen luona. Pidimme suhteen satunnaisena tapailuna. Lapsenikin pääsivät tapaamaan tänä syksynä ihmisen, jonka luokse äiti aina menee. Lapsetkin rakastuivat tähän hurmaavaan mieheen joka osasi hauskuttaa ja jonka kanssa oli mukava tehdä juttuja, joita ei aiemmin ollut tehnyt. Nyt muistellessa, mieleen pompsahtaa monia kertoja jolloin ajoin reilun sadan kilometrin matkan jonkin ”draaman” takia katsomaan että kaikki on kunnossa ja selvittämään asiat. Aina yhtä valmistautuneena siihen, että suhde loppuu taas mutta silti päättäväisenä, että asiat selvitetään.

En reagoinut hirveästi muille naisille, jotka facebookissa laittoi viestiä ja kyseli meidän suhteesta. Oli vanhaa ja vähemmän vanhaa. Kyllä ne niin hienosti selitettiin aina. Ystäviä, en ole tavannut koskaan, kirjoitellut vain tai soitellut. Tai se on ihan kaveri, on me mökillä oltu yhessä, mutta sillä on mies ja voin puhua sen kanssa. Sinun kanssa en voi puhua kaikista asioista. Ei me seksiä harrasteta.