hmmm..

Eilinen oli sanalla sanoen mielenkiintoinen päivä. En pakottanut lapsia mukaan, hyvä niin. Autossa juttelimme. Kysyin, että mitä on mieltä siitä että sanoo tälle naispuoliselle ystävälle, ettei yökyläilyt ym salaiset tapaamiset ole mahdollisia tai luvallisia. Sanoi, että pitänee sanoa.Ettei siitä tule ongelmaa. Whaat? Kysyin myös meistä, parisuhteesta. Sanoi, että tällä hetkellä tahtoisi saada työkuvion selville painamasta mieltä, ennenkuin pystyy keskittymään muuhun paranemiseen tai edes parisuhteeseen. Yritin ymmärtää, mitä sanoi, ja kysyin että tarkoitatko siis, että olemme näin kuten tähänkin mennessä ja on "ystäviä" tähän vastasi että ei ihan noinkaan. Parisuhteella hän tarkoittaa yhdessä asumista ja elämistä. Itse pidän parisuhteena myös sitä, että olemme yhdessä, vaikkei koko ajan. Sanoinkin, että jos päätämme sitoutua toisiimme niin paljon on särmiä hiottavana ja yhteisen polun eteen pitää tehdä helvetisti töitä. Alkoholistakin puhuttiin tai sen käytöstä. Siihen ei ehkä saatu kuitenkaan mitään selkeää suuntaa. Ymmärrän tavallaan sen, että on vaikea tarttua siihen kun mieltä painaa niin iso asia kuin työ ja kykenemättömyys siihen ja alkoholi tuo ilmeisesti jonkinlaista lohtua hetkittäin. EN HYVÄKSY, ymmärrän. 

Nautin todella paljon yhdessä tekemisestä, vaikka se sisälsikin taas tissuttelua. Sain kyllä mielenkiintoisen ja erittäin kattavan, uuno turhapuromaisen selityksen siitä, miksi osti tietyn määrän kaljaa eikä tavanomaista laatikkoa (kun loppujen lopuksi laskin irtokaljat, siiderin ja lonkun ei se paljon vajaaksi jäänyt) ja perusteli jopa, että näin huomenna ei tarvitse jatkaa. Tähän täytyy myöntää, että perskeles, totta puhui. Tänään ei jatkunut tinttaaminen! Mutta tänään ei myöskään tehty muuta kuin maattiin reporankana päivä tuijotellen netflixiä.

Yllätti mies kyllä totaalisesti myös. Halusi soittaa minulle yhden kappaleen. Kun se alkoi soida kertoi, että eräs nainen tämän minulle linkitti. Ja oli yllättynyt, kuinka nainen oli osannut valita sanoiltaan juuri oikean kappaleen. Kysyi, että tarkoititko, mitä laulussa sanotaan ? Kyllä, tarkoitin. Kumpikaan ei muista, mistä riideltiin, mutta riidoissa oltiin oltu pari-kolme viikkoa. Oli paha olla, molemmilla. Jollen olisi tätä laittanut, emme kuulema olisi tässä. Ei olisi nöyrtynyt, eikä tullut vastaan. Kappale oli Chisun tuu mua vastaan

Minulta vedettiin viikonlopun aikana matto alta. Miten tuo ihminen, mies, jonka olen luokitellut tunnevamaiseksi,keskenkasvuiseksi alkoholistin aluksi, pystyy sekä selvinpäin puhumaan, siis ihan aikuisten tavalla puhumaan ja näyttämään tunteitaan? Vedättääkö se minua nyt sata-nolla? Mitä on tapahtunut, että se noin on kääntänyt kelkkansa kaiken suhteen?

Toki pelkään hulluna että luisutaan samaan kuin missä oltiin. Pelkään ja olen ahdistunut pelätessä. Ystävänikin kyyi, hieman pettymystä äänessään, tätä samaa. Voi kun tietäisin. Eniten kuitenkin pelkään sitä, että entä jos toinen ihan tosissaan kurkottaa minua kohden, ja minä huomaan sen junan menneen ? Ettei minulla olekkaan tunteita, että kaikki mitä nyt koen on vain kykenemättömyyttä hyväksyä oma tappio? 

Harmittaa, kun yöllä näin unta. Se oli tärkeä uni mutta en tarkalleen muista mitä siinä oli. Pääsanoma kuitenkin oli että tämä mieheni oli tehnyt elämässään täyskäännöksen ja voi hyvin, ja minä tajusin sen johtuvan siitä toisesta naisesta. Joten siirryin sivuun, sanoin, etten minä voi mitenkään pilata sinun elämääsi, minun on annettava sinun mennä ja olla onnellinen. Olenko minä pilaamassa toisen elämän?